23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ikea sænker farten

”For at få Ikea til at vokse, skal det handle om meget mere end ekspansion”, siger den nye topchef Peter Agnefjäll.

Da Ikeas administrerende direktør hed Mikael Ohlsson, var strategien at åbne 20-25 nye varehuse årligt. Under Peter Agnefjäll, der overtog posten for et års tid siden, er den plan imidlertid ændret. Det skriver Financial Times ifølge Business.dk.





Ikea har i dag flere end 330 varehuse rundt om i verden, og ifølge Peter Agnefjäll er der mere værdi i at fokusere på disse, end på at bygge nyt.





- Vi kan selvfølgelig aldrig vokse hurtigere, end vi kan sikre den kultur og den vision, der er, og det er det, som vi arbejder med. Jeg tror, det er en stor udfordring for os. Men jeg tror, at for at få Ikea til at vokse skal det handle om meget mere end ekspansion, siger han ifølge Business.dk.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109